lördag 6 september 2014

Nya styrmedel

Häromdagen kunde man läsa i bladet att det i Indien har utvecklats skor med inbyggd GPS.
En fantastisk, men kanske också en riskfylld uppfinning.

Jag tänker mig en person efter en våt afton på krogen som har svårt att hitta hem. Visst, då kan det vara bra med GPSstyrda skodon, men de geografiska förhållandena kan ju vara något kompicerade.

Låt oss anta att festprissen befinner sig i Helsingör och skall ta sig hem i natten lätt rund under fötterna. GPS:en är korrekt inställd på Helsingborg, men tar den hänsyn till att det finns ett Öresund emellan? Förmodligen inte och då gäller det att vara simkunnig. Andra liknande geografiska problem kan säkert inträffa runtom i Världen.

Jag tror att jag ligger lågt ytterligare en tid innan införskaffandet av dessa nymodigheterna.

Slutligen vill jag tacka er trogna följare av min blogg. Ni verkar vara duktiga på att  klicka på annonserna. Det trillar in ett par kronor om dagen nu. Det känns bra även om vägen är lång till t.ex Blondie Bellas eller någon annan  av de stora bloggarnas nivåer. Farbrorn kämpar på, skall ni veta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar