lördag 31 maj 2014

Konsultlivet



En robotgräsklipparinstallatörs vardag – om det vill sig riktigt illa.

Kl 07.00
Första samtalet: Det kom från verkstaden. Kabelbrott på Mästaregatan.
Tack och lov inte mitt problem eftersom någon annan hade gjort installationen. Mannen ringde ytterligare 3 ggr under dagen eftersom ingen hade hört av sig från verkstaden

En maskin i Ödåkra hittade inte hem till laddstationen. Det visade sig att den behövde uppdateras. Undertecknad fick ombesörja transporten av apparaturen.
SMS kom från en installation på Tågaborg. Utöver att maskinen kör vilse, har tydligen den automatiska bevattnings anläggningen tagit skada vid kabelnedläggningen.

En kund i Häljarp vill ha nattkörning  på ett speciellt ställe. Han skall kontaktas.

Ute på Råå finns det en maskin som a/ har fått fnatt och b/ förmodligen har även transformatorn gått i sönder.

Under en installation i Viken, gick kabelmaskinen sönder och vi fick gräva ner kabel för hand.
Att försöka ringa till verkstaden för tekniska råd eller PIN koder till maskinerna är lönlöst. Dom svarar inte på telefon och har fullt upp med kunder i butiken.

Beslutet att i framtiden avsäga sig installationer är inte svårt att ta. Jag återkommer i ärendet.

Jag överväger dessutom att stänga av telefonen under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar