En robotgräsklipparinstallatörs vardag
– om det vill sig riktigt illa.
Kl 07.00
Första
samtalet: Det kom från verkstaden. Kabelbrott på Mästaregatan.
Tack och
lov inte mitt problem eftersom någon annan hade gjort installationen. Mannen
ringde ytterligare 3 ggr under dagen eftersom ingen hade hört av sig från
verkstaden
En maskin i
Ödåkra hittade inte hem till laddstationen. Det visade sig att den behövde
uppdateras. Undertecknad fick ombesörja transporten av apparaturen.
SMS kom
från en installation på Tågaborg. Utöver att maskinen kör vilse, har tydligen
den automatiska bevattnings anläggningen tagit skada vid kabelnedläggningen.
En kund i
Häljarp vill ha nattkörning på ett
speciellt ställe. Han skall kontaktas.
Ute på Råå
finns det en maskin som a/ har fått fnatt och b/ förmodligen har även transformatorn
gått i sönder.
Under en
installation i Viken, gick kabelmaskinen sönder och vi fick gräva ner kabel för
hand.
Att försöka
ringa till verkstaden för tekniska råd eller PIN koder till maskinerna är
lönlöst. Dom svarar inte på telefon och har fullt upp med kunder i butiken.
Beslutet
att i framtiden avsäga sig installationer är inte svårt att ta. Jag återkommer
i ärendet.
Jag
överväger dessutom att stänga av telefonen under helgen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar