måndag 24 juni 2013

Häckar och åter häckar

Häckar skall vara välformade och en njutning att beskåda.

Nu tror du att jag menar den kvinnliga och det gör jag också, men i detta inlägget handlar det mest om häckar som står på rot.

Stadens mest välformade häckar finns nu hos: Ebbe, gamla Astrid, Lasse, Yvonne, Karin och under denna veckan kommer även Solveigs och Roberts häckar att ingå i denna vackra grupp.

Det vore förmätet att påstå mig vara proffs på häckar, men efter ett par häckar lär man sig. Än så länge har ingen ringt och klagat. Tvärtom, folk blir väldigt glada av att få hjälp. Framförallt di gamle som inte orkar med det på egen hand.

I längden blir det lite enformigt att åka runt i staden och bara klippa häckar, men klippsäsongen är snart över. Den kulminerar kring midsommar. Det har bara blivit så att mina uppdragsgivare, Femtiofem plus, ringer undertecknad när det är häck på gång. Om någon skulle vilja ha en riktig figurklippning i form av olika djur eller andra fantasifulla saker, kommer jag dock att avböja uppdraget. Där går gränsen för min förmåga.
Lukning av rabatter, klippning av gräs och rensning av plattor i gångar och på altaner ingår också i uppdraget 

Jag vill också passa på att berätta att den vita förlängningssladden som jag från början utrustades med, blev helt plötsligt två st. och strömmen gick. Jodå, jag råkade klippa den mitt av. Nu har jag en svart lite längre kabel. Olyckor händer även i det bästa familjerna.

För övrigt kallas vi som utför alla de olika jobben för konsulter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar