tisdag 11 juni 2013

Cykeldoktorer

Häromdagen var det dags att byta bakdäck på stålhästen.
Vid inlämnandet bad jag "doktorn" att titta efter om det var något annat som behövde fixas på cykeln. Det kändes nödvändigt inför sommarens utfärder.

En halvtimma senare var cykeln fixad och på min fråga om det var något annat, fick jag svaret:"Ja, och det var ganska allvarligt. Baknavet var slut och behövde snart bytas. Jag hade varken känt eller hört något konstigt, men "doktorn" hävdade att man måste vara proffs för att kunna höra oljudet.Kostnaden uppgavs till c:a 2000kr.

Några dagar senare begav jag mig tillsammans med Frun ut till handlaren i Billesholm där cykeln en gång i tiden är köpt. Jag bad chefen där att utan jäv kontrollera diagnosen som erhållits i Helsingborg. Efter provcykling - lyssning och diverse andra tester, kunde man konstatera att navet var som nytt!

DÄR SER MAN!

Vill du veta vilken cykelhandrare i Helsingborg som ställde diagnosen för 2000kr?
OK, den finns i en källare på en gata med samma namn som en stad kallad Lilla Jerusalem.

Nu har jag inte lämnat ut verkstaden totalt och ni får själva gissa.

Detta skrev en som helt plötsligt kände sig 2000kr rikare efter en skön cykeltur till Billesholm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar