fredag 17 december 2010

Kontrollbesiktning m.m.


Nu har patienten varit inne på kontrollbesiktning en dryg månad efter ingreppet.
I rykande snöoväder blev han av sin personliga assistent transporterad till Ängelholm där besiktningen skulle äga rum.
Blodtryck, blodvärde, salthalt i blodet, puls, EKG, njurar, lever, allmäntillstånd och allt vad dom nu studerade visade mycket fina värden. Enl. sköterskan var mina ben smala och fina - dvs. ingen vätskeanhopning på grund av dåligt arbetande hjärta. Min gamla mor tyckte också att dom var smala, men inte av samma själ. Så kan det vara.
Man tryckte också hårt på bröstkorgen och konstaterade att läkningen hade gått fint och att inga ärr kommer att synas till sommaren eller som sköterskan sa: " Du kan riktigt glassa på stranden till sommaren". Visserligen känner jag mig ganska ung för min ålder, men att glassa på stranden är dock inte riktigt min grej.

Nu har jag bara lungröntgen kvar. Dom vill kolla så att det inte finns några hål i lungan och att bröstkorgen är OK.

Läkarvetenskapen kan mycket nu för tiden. Nu är det snart bara huvudet kvar, men det är nog inte mycket att göra något åt den delen. Å andra sidan är det kanske inte den mest vitala delen på kroppen och har därmed inte så stor betydelse i det stora hela...

Efter jul skall man börja köra bil igen. Härmed ber jag att i förskott få tacka min privatchaufför för en utmärkt insats. Hon har utan undantag tillgodosett mina transportbehov på ett förtjänstfullt sätt.
Vid samma tidpunkt börjar lite av livets allvar komma tillbaka. Ett exempel är städningen. Jag kommer under ledning av PA (personliga assistenten) att successivt åter fasas in i vardagens tyngre verkligheter igen.

Idag var jag nere hos Roland och hämtade nya glasögon. Två progressiva och ett par läsglasögon.
"Betala för ett par och få tre" lyder budskapet. Man tackar, det blev "bara" 6000kr rabatterat och klart, men det är väldans fina bågar. Kanske en ansiktslyftning? Så småningom kommer det ett självporträtt på denna blogg. Då får ni se så snygg han har blivit. Jag förväntar mig att framför allt Roland skall tycka det, eftersom jag har lagt in hans logga i rent reklamsyfte. Givetvis kommer min PA att göra reklam för sina Polaroidglasögon att sätta ovanpå de vanliga glasögonen som hon så gentilt förärades av Optikern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar