tisdag 23 maj 2023

Solen pausar

 




Åsse blev det helt plötslig lite tid över för vård av denna dagbok. Ett lätt sommarregn väter ner grönskan som av detta mår bra.
Mindre bra blev dagens cykelrunda med SPF. För det första blev det bara the "leader" Jan och undertecknad som dök upp. Planen var att ta sig till Bruces skog, men vi tvingades bryta när vi var halvvägs, närmare bestämt i barnens skog på Filborna. Där blev det en snabbfika och därefter hemfärd i sommarregnet. Jag hann bara bli lite lätt blöt, men hade ju inga regnkläder med mig. Det skulle ju enl. SMHI inte börja regna förrän kl. 13.

Nu blev det tid för bokning till Eva Rydbergs sista föreställning på Fredriksdalsteatern. Vi har nu biljetter till midsommardagen.

För övrigt rullar det på, som man säger. Styrketräning och balans d:o görs varje dag. En runda på cykeln nästan varje dag ingår också i rutinerna. Kondisen sitter långt inne i år och mjölksyran i benen ger sig tillkänna ganska ofta. Även om det inte går så snabbt, tycker jag ändå att kondisen är på väg tillbaka sakta men säkert. Jag lovar att trötta ut er , kära läsare, om utvecklingen i detta ämnet.

I morgon skall jag till öronläkaren för kontroll av det dåligt hörande örat. Jag skall kanske inte skall vara så duktig att trycka på "hörselknappen" när vänster öra skall kontrolleras. Om jag hör alltför bra, får jag ju ingen hörapparat subventionerad av Region Skåne. Nej, det kommer att bli en ärlig test. Man skall inte luras!

Nu skall vi åka ner till Konserthuset och lyssna på små sjungande barn. Våra tvillingar är med i kören..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar