måndag 29 maj 2023

Förlåt , vad sa du?

 Rubriken beskriver läget f.n. Jag räknar med att det blir en ände på det dåliga hörandet efter besök hos audionomen i mitten av juni. Jodå hos öronläkaren kunde man nu konstatera att hörseln på höger öra ligger under 25. Om värdet ligger över 25, blir det ingen subventionerad hörapparat. Nu lär det äntligen bli en mackapär tillsammans med räven bakom örat.

Situationen är sådan att Frun och undertecknad ockuperar var sin TV soffa på kvällen och då blir det mitt högra öra som riktas mot henne och därmed uppstår problemet att jag har mycket svårt att höra vad hon säger och viss irritation uppstår.


Som synes är klimatet just nu ganska somrigt njutbart och en glass på Gröningen under en cykeltur är aldrig fel. Jag tycker att konditionen skulle vara bättre. Jag är inte där ännu . Jag tänker på Giro d´Mölle i augusti med grabbarna. Om allt blir som tänkt blir vi två 78 åringar och två 80 åringar i år. När vi startade girot, hade ingen fyllt 70. Själv började jag när jag var i 60 års åldern.  Det går inte så fort. Vi tar en dag på oss.  Vi äter alltid lunch i Mölle och om vädret tillåter, blir det ett bad i Viken på väg hem.

NYTT ÄMNE

PS I går vann Sultan Erdogan valet i Turkiet. Synd för turkarna. Ytterligare ett okänt antal år med valuta och ekonomi i fritt fall med järnhårt totalitärt styre i Ankara. Det har funnits vettiga alternativ till presidenter, men de har blivit bortmanövrerade och "oskadliggjorda" i god tid och inte givits någon chans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar