söndag 30 oktober 2022

 


Att köpa biobiljetter on- line är inte det lättaste. Åtminstone inte om man har några gratisbiljetter i form av två koder.
Undertecknad åkte ner till Filmstaden för att fråga någon personal där. Den enda personal att uppbringa var en biljettautomat. Undertecknad lyckades med att få fram  biljetter ur maskinen, men till ordinarie pris. Han hittade inte någonstans i menyerna hur man skulle handskas med de två koder till fribiljetterna jag har fått på en mässa.
Om jag någon gång i framtiden hittar någon kunnig personal på Filmstaden skall jag passa på att fråga hur man gör. Det kan ju hända att vill gå på bio någon gång i framtiden.

Hur som helst, så har vi nu 4 st biljetter till Lassemajas detektivbyrå i morgon . 2 till pensionärerna och 2 till tvillingarna. Jodå, jag lyckades hitta pensionärsrabatten i maskinen.

PS Jag vågar inte svära mig helt fri från att det inte finns ett val någonstans för mina koder.
Även den skickligaste kan ju göra sina misstag p g a ouppmärksamhet. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar