tisdag 5 juli 2022

Svensk sommar

 



Tro det on du vill, men gårdagens skörd av kantareller var den största någonsin för undertecknad. Du undrar naturligtvis var detta inträffade. Svaret är: Någonstans i Skåne. Hade du väntat dig ett annat svar? Nej jag tänkte väl det. Jag kan dock avslöja att fynden gjordes i ett litet skogsområde intill sommarstugebebyggelse. Om nu alla dessa svampar får växa till sig i en veckas tid, blir det en massa kilo! Konstigt nog var det inte någon sommarstugeägare som kom ut och skällde på oss och tyckte att vi plockade svamparna alldeles för tidigt. Bristande kunskap och/eller intresse? Vad vet jag.

I år ser det, hur som helst, ut att bli ett riktigt kantarellår!

För övrigt kan jag meddela att den förmodade vaxproppen i örat är inte en vaxpropp!
Sjuksköterskan som gjorde undersökningen kunde dock inte säga vad de var. Hon hittade bara några knutor som inte skall vara där och uppmanade mig att uppsöka vårdcentralen och en läkare. Det kommer att ske i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar