torsdag 7 juli 2022

Fullbokat

 - Något skit i ena örat men inte vax, men enl. doktorn kan vara åldersrelaterat. Revaxör i tre dagar i andra örat där det däremot finns vax - distriktsköterskan på måndag för spolning och sedan hörselkontroll hos doktorn kommande onsdag.

- För lågt blodvärde men inte järnbrist.

- Tendens till högt blodtryck och får medicin för detta

-Njurfunktionen nersatt. Remiss har skickats till "njursjukhuset" i Helsingborg. Fick besked om om jag inte hört något efter en månad så skall jag höra av mig.= Svensk sjukvård av idag.

- Dessutom har jag fått ett myggbett på ryggen som kliar duktigt.

- Allmänt dålig balans och ostadig.

- Blir lätt andfådd för ingenting. Kan det bero på njurarna och/eller det låga blodvärdet? Det får utredningen utvisa.


F.Ö. ÄR DET BRA MED UNDERTECKNAD.

Frun i huset tar väl hand om mig och är djupt engagerad i alla mina åkommor.

En skall inte klaga int...  Det finns många som har det riktigt illa. 

-Än så länge kan jag ju sova utan käpp.

Livet rullar på som vanligt - nästan i alla fall. I morgon skall det gås på begravning av en god vän och logebroder. På lördag bär det iväg till Ystads teater och Askungen tillsammans med några goda vänner. Därefter drar vi vidare till Simrishamn, äter en god middag med övernattning på "En gaffel kort". Ett fantastiskt litet ställe nere vid hamnen och kan varmt rekommenderas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar