måndag 19 juli 2021

 

Moderna kalsongshorts

Här trivs humlor och bin. Plats: altanen på Fridas gata

I går på Väla skulle det inhandlas lite nya kläder. Det blev några skjortor och helt oplanerat 2 par kalsonger modell shorts.
Jag tillhör uppenbarligen en minoritet som använder denna typen av kalsong eftersom biträdena såg mycket frågande ut. Det fanns inte på kartan.
Hur som helst, hamnade vi i en annan butik och si, jag hittade min modell på kalsong.
Vid hemkomst och öppnande av kartong såg allt bra ut med två gylfknappar på plats. Det var bara det att bakom knapparna fanns inget hål. Det bara en prydnad. Vad gör man då? Jo, man klipper bort prydnadsknaparna och klipper helt enkelt upp ett lämpligt stort hål för att underlätta proceduren när det är dags att göra sina behov. Sagt och gjort, nu bär jag kalsong med egenhändigt tillverkat hål framtill.
Jag skäms inte över att tillhöra en minoritet i detta avseendet. Tvärtom: Jaga är stolt!

Varför göra det svårt för sig genom att bära kalsonger utan gylf? Det förstår jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar