torsdag 22 oktober 2020

LAS och annat mög

 




Nu undrar jag vad det är för skillnad på: "Uppsägning skall se på saklig grund" eller "Uppsägning skall ske av sakliga själ". Jag fattar inte riktigt, men det är tydligen detta som är den springande punkten för strandningen av förhandlingarna mellan fack och arbetsgivare. PTK har accepterat förslaget men LO säger nej.

Fr o m idag gäller samma regler för 70+ som för övriga medborgare. Det tackar vi för, men egentligen är det ingen skillnad mot tidigare. Just nu upplever vi en kraftig ökning av viruset och då måste vi alla vara extra försiktiga.

Just nu sitter jag och lyssnar till Jan Johansson och Arne Domnerus. Två fantastiska musiker som båda gått ur tiden. Arnes tolkning av Georg Riedels Pippi Långstrump. Håret reser sig på armarna. Jag bara måste spela upp den för barnbarnen och höra vad de tycker om den tolkningen. Min övertygelse är att de kommer att gilla den.

I dag är det torsdag och det har traditionsenligt veckostädats på Fridas Gata. Det känns behagligt skönt. I morgon fredag bir det lasagne a la Per med några glas gott rödvin därtill. Egentligen skulle familjen i Laröd komma, men det allvarliga läget med covid-19 tillåter inte detta och vi får skjuta evenemanget på framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar