torsdag 26 september 2019

Den digitala världen

Den digitala världen förknippas oftast med moderna unga människor och det är till viss del sant. Det finns dock många undantag.

Tant Saga, den äldre Damen som jag handlar till varje vecka, är 90 år och hör väldigt dåligt men är för övrigt helt alert och kristallklar i knoppen.

I made her day,uttryckte sig Saga precis som Clint Eastwood sa i en film.

Jag frågade henne om hon lyssnade något på radio. Svaret var nej eftersom hon hör så dåligt.
Då satte jag mina medhavda trådlösa hörlurar på henne, kopplade upp min mobil på P1 i SR:s app.
Saga blev överlyckligt och sken som en sol. Hon kunde lyssna på radio trådlöst. När jag sedan kopplade upp Spotify och spelade Lars Gullins "Dannys dream", blev lyckan total. Saga är mycket glad för modern jazz.
Tänk vad kul det är att göra en människa lycklig.

Ovan nämnda utrustning står nu på Sagas önskelista till sin barn och barnbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar