lördag 17 augusti 2019

Gösta och världsläget


Gösta
Bildresultat för nedåtgående börs



Idag hämtas Gösta i Uppsala för att köras ner till Skåne och bli skåning. Elise är salig! Äntligen blir det hund i hemmet. Det har varit hennes stora önskan så länge jag kan minnas. "Jag behöver en hund.", som hon säger. Elise kommer att ta "mammaledigt" i veckorna för att ta hand om Gösta under valptiden.
Lillasyster är naturligtvis också mycket glad för för vår nya familjemedlem. Hon har också längtat länge.

Här på Fridas gata räknar vi med att, så småningom, bli involverade i passning då och då. Det skall bli intressant att se hur Kenza, som har varit ensam på täppan, kommer att hantera det nya läget. Jag tror att det kommer att gå bra. Kenza p g a sin ancinitet blir den självklara chefen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nytt avsnitt.

Olyckskorparna Världen runt kraxar för fullt . Dock med viss överdrift i vissa lägen, men det skall jag inte gå in på här.
På ett sätt förstår jag Trumps handelskrig mot Kina. Det är ett känt faktum att Kina breder ut sig över hela världen.Icke minst i Afrika. Samtidigt släpper de inte en jäkel över bron på hemmaplan. Jag vill inte att Kina skall dominera Världen. Det är ju faktiskt en diktatur och ledarna kan inte stava till ordet demokrati.

Samtidigt får vi inte glömma att Trump är en lynnig och opålitligt typ. Han kan ändra sig från den ena dagen till den andra. Bara det gynnar hans syften att ha makt.

Slutligen ett råd till alla som äger aktier.
Ligg lågt, sprid riskerna över många företag. Passa på att köpa nu om du kan. På sikt är aktier den bästa investering du kan göra. Börserna kommer att gå upp rejält igen. Tro mig. Det har hänt förr och kommer att hända igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar