tisdag 28 maj 2019

Den gamle i rabatten och EU


Nu har i alla fall doktorn sagt sitt efter den årliga hälsoundersökningen. Alla värden var bra inkl. PSA provet, kolestorol,hjärta o.s.v.. Lite lågt blodvärde av någon anledning, men inga åtgärder. Blodtrycket har sjunkit ner till normala värden även det.
Intressant läsning eller? Hur som helst, när man har uppnått aktningsvärd ålder, känns det ganska skönt att ha bra värden. Tyvärr har ju inte riktigt alla det. Jag tänker på alla vår vällevnads sjukdomar som många lider av. Undertecknad lever väl, men kroppen håller än.

Jag tror att mycket vistelse ute i den friska luften, lagom rörelseschema i rabatterna och lite till typ ung i sinnet och nära goda vänner är en alldeles utmärkt medicin. Den kuren är dessutom gratis.

Nu laddar vi inför stora barnbarnets hemkomst från Australien/Nya Zeeland. Hon kommer att landa mitt i natten på fredag och vi kommer att vara där. Henne längtar man efter!

Jaha, då är de valda. De politiker som skall ner till Bryssel och tjäna sig en förmögenhet med bra lön, traktamente, kontorspengar och lite till. Tyvärr tror jag inte att de kan påverka så mycket. Vi har aldrig tidigare haft ett så splittrat EU. Sedan, om jag skall vara ärlig, tror jag inte så mycket på dessa politikers kunskaper och möjligheter att ta sig fram och påverka i denna byråkratiska koloss/djungel.
De får resa mycket.Bl. a .en gång i månaden till Strassbourg. Det bestämde fransmännen en gång i tiden. Det kostar bara några miljarder att hålla den karusellen rullande.

Undertecknad är för EU, men han är övertygad om att man bör göras en rejäl storstädning/sanering i alla byråkratiska labyrinter.

Go´middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar