lördag 27 april 2019

Ur led är tiden - igen!

Bildresultat för ur led är tiden

Häromdagen befann sig undertecknad tillsammans med några goda vänner på en stadens bussar. Bussen var ganska välbesatt, men jag hittade två platser där sätena är mitt emot varandra. Mitt emot mig satt en ung tjej som slappt hade lagt upp sina beskodda fötter på sätet mitt emot (det som jag hade valt att sitta på)
Tjejen blev artigt ombedd att ta ner fötterna och lämna plats åt en äldre herre, vilket hon gjorde med viss ansträngning. I det läget kunde jag inte låta bli att undslippa mig om hon tyckte att det var lämpligt att besätta ett helt säte för sina fötter med  skor som ju inte kan vara helt rena. DET TYCKTE HON!

Här avslutades konversationen. Vad säger man? Jag valde att inte sätta till någon scen. Jag tror tyvärr inte att det hade lett någonstans.

Man kan inte låta bli att undra över vad det finns för strömningar i samhället. Denna totala respektlöshet är ganska skrämmande.

Börjar gubben bli gammal eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar