fredag 5 april 2019

Mysteriet med den försvunna skjortan

Blå Park Lane - Regular 8037-8811 Skjortor - XXXL

I förra veckan fyndade undertecknad en skjorta till halva priset (250kr) och kände sig ganska nöjd.
Efter ett par dagar då han tänkte ikläda sig fyndet, hittades den ej. Det letades överallt i bostaden, men ingen skjorta dök upp.
Sånt få ju bara inte hända och det berättades inte för Frun i det läget. Man hoppades att den skulle dyka upp någon gång utan några syrliga kommentarer från sin kära. Jag hade väl ändå inte glömt den ute på Väla?

I förrgår när jag befann mig i sovrummet under dagtid, upptäcktes skjortan! Den låg på min säng!
Samma dag påpekade Frun att det låg en en skjorta på den. Jo då, jag berättade att jag hade sett den och varit av med den i ett par dagar. För information, används inte min säng f.n. Jag är något störig på nätterna och väcker upp Frun. Gästrummet/kontoret är mitt natthärbärge numera. 

Saken ur världen!

Inte tu tal om att man är både disträ och tankspridd.

PS Det blir den skjortan i kväll.DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar