torsdag 21 december 2017

Årets längsta dag

Äntligen!
Nu vänder det mot ljusare tider igen. Det är dags att kasta bort alla eventuella nedstämdheter (jag tycker depression är för starkt) i papperskorgen och sikta framåt.

Innan jag börjar vill jag bara nämna att anledningen till att bloggen har legat nere en tid är att farbrorn har haft ganska mycket att stå i hela hösten. Den gamle har varit starkt efterfrågad på kontoret på femtiofem plus och då blir tiden knapp till att pyssla ed annat.

En liten tillbakablick på året:

Donald installerades i SA . Här har jag no further questions. Bara det att en galen man har blivit vald i ett i mångt och mycket galet land.. De har ju valt en försäljare och inte en president. Dessutom tänker han bara på sig själv. Vi får väl se hur det går.

Den stora händelsen i höst/vinter har ändå varit kampanjen "ja´åsså" eller "me too" på utrikiska.
Bra att det harkommmit, men ibland tycker jag nog att det går lite för långt (nu blev det fel på denna raden, men det går, av någon anledning, inte att ändra på).
Jag kan inte låta bli att sticka ut hakan genom ett gammalt uttryck som jag har haft med mig i många herrans år: "Usch, vad tar ni er till karl - hoppas jag" Det ligger en liten uns sanning i detta.
Svinen skall bort från scenen! Det är vi helt överens om.
Förresten, var det någon reagerade igår på TV under ett program om Per Gessle när han berättade att hans fru hade tagit Paul Mc Cartney i baken för att känna eftersom denvar fast och fin. Jag bara undrar...
Nu byter vi ämne.

Någon sommar blev det inte. För första gången på flera år blev det inte ett enda bad i sundet för undertecknad. De påstår att det är det kraftiga högtrycken över medelhavet som trycker upp alla lågtrycken till våra breddgrader. Hoppas att det ändrr sig under 2018.

Nu blir det inte fler tillbakablickar denna gången för nu skall jag i vår lokal och låna ett bord till julafton. Ni får, kära läsare, ha överseende med alla stavfelen, men det är något fel i systemet.

Såhär ser julen ut i vår familj:
Lillejulafton: Traditionellt svenskt firande med hela gängetg. Att det blir just lillejul beror på att äldsta barnbarnet reser till sin pappa i London på julafton.

Julafton; Heldansk med fläskesteg och and med traditionella danska tillbehör. Det finns ju danskt påbrå i familjen.

Julafton: Vilodag på Fridas gata.

*Annandagen: Lutfisk med systrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar