söndag 9 juli 2017

Och den gamla 4:an i himlen åkte upp

Bildresultat för i phone 6 


Nu var det dags. Det gamla arvegodset från junior har gjort sitt och ligger nu, saligen insomnad, i en skrivbordslåda. Sedan några dagar tillbaka är det Iphone 6 S som gäller.

Det tog någon dag för farbrorn att få igång den nya apparaten. Jag kan konstatera att alla som är hejare på tekniken är hur villiga som helst att visa upp sin kunskaper. Dessa kontakter har utnyttjats.

Först skickar man upp innehållet i den gamla upp i molnet. Sedan startar man upp den nya apparaten och hämta hem detsamma. Här är det bra att komma ihåg sitt lösenord. Undertecknad hade inte en aning, men det fixade sig med ett nytt. Därefter återstår att aktivera: Bank ID, Swish, Spotify och bluetoth i bilen. I skrivande stund är allt detta klart och fixat på egen hand. Undantaget är blåtanden i bilen och där vet jag, och förmodligen heller inte Damen som hjälpte mig, riktigt hur det gick till, men det funkar i alla fall.

 I längden tror jag att abonnemanget också blir billigare. Det går ju mer än dubbelt så fort att surfa nu...

Jag hoppas att alla våra "Tant Agdor" får hjälp av unga friska krafter, förhoppningsvis redan i butiken, när det är dags att byta telefon.Det är lätt för många men en hel vetenskap för oss andra.


 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar