måndag 13 februari 2017

Oj då, nu har han vaknat till liv igen

Inte ett enda inlägg i februari so far. Skäms på sig hr bloggare. Anledningen till detta är att han har haft ganska mycket att s a s stå i de sista veckorna.

Bänkskivan i köket har tagit mycket tid, men i morgon är det tid att göra beställningen. Jag vill bara passa på att nämna att snickaren och tilltänkte monterare av den nya skivan som besökte oss i helgen konstaterade att undertecknad hade räknat rätt på millimetern och dessutom tagit alla måtten på rätt ställe. Det stärkte självförtroendet en hel del på en man som har tummen nästan mitt i handen. Jag säger "nästan" eftersom jag är inte helt kajhänt, som man säger på skånska.

Tid för plåtarbete på bilen är beställd. En buckla baktill och ett skrapsår framtill skall åtgärdas.

En resa till Marbella  är beställd och det bär av till solkusten i 10 dagar när det har blivit lite varmare.

Ja, ni ser själva. Det har inte funnits tid till bloggeriet. Det har dessutom varit en hel del på kontoret hos FemtioFem plus. Jag var hos doktorn idag för årlig kontroll och han tycke att blodtrycket var lite högt. Det är läge att skruva ner tempot lite. Nytt tryck skall tas om några veckor och då har trycket förhoppningsvis gått ner igen. Samma sak uppstod för några år sedan på sommaren när jag höll på att installera robotgräsklippare. Det blev liksom för mycket för en grånad äldre herre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar