söndag 22 september 2013

Nyhetstorka

Kära läsare!
Även vi bloggare drabbas av nyhetstorka ibland. Ni behöver dock inte oroa er. Jag ser positivt på situationen eftersom:
a/ ni kan behöva vila från mina, emellanåt, något triviala inlägg
b/ nu samlar jag på hög och inlägg av betydelse kommer kanske att roa/engagera er därhemma i slappesoffan
c/ mina konsultuppdrag har tagit en hel del av pensionärens dyrbara tid, men har samtidigt renderat lite extrainkomster vilket i sin tur står som en garant att jag även i fortsättningen kommer att ha möjlighet att påverka samhället p g a lite extra ekonomiska muskler utan att behöva söka statligt pressunderstöd och att kunna lösa ut min ordinarie PC när den nu blir färdig hos doktorn utan att likviditeten drabbas allt för hårt.

För övrigt kan jag meddela att i år finns det inte lika mycket kantareller i skogarna som förra året. Årets jakt gav bara i några liter. Å andra sidan fick vi skön motion i den småländska urskogen och långa sköna stunder i den totala tystnaden som råder där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar