För er läsares information bifogar jag inbjudan/allmänna regler för deltagarna.
Ett mer utförligt reportage med bilder kommer senare i veckan.
PS Några av nedan nämnda brr har anmält laga förfall.DS
Ramlösa i juli 2013
GIRO DI MÖLLE
Regler och information
Loppet är planerat att genomföras under v-34 om vädret så
tillåter. Veckodag meddelas V-33. LOPPET KOMMER ATT GÅ AV STAPELN ONSDAGEN DEN
21 AUGUSTI
Färdväg:
Kl 10.00 anträder Ordf. resan från Ramlösa. Kl.10.20
passeras Idrottens Hus där centralt boende deltagare kan ansluta. Kl 10.30
passeras korsningen N. Stenbocksgatan – Tågagatan där övriga stadsbor kan
ansluta. Kl. 11.05 anländer truppen korsningen med ljussignaler upp till
Hittarps idrottsplats där boende i Hittarp ansluter. Var brr från skogen och
från Hasslarp ansluter, bestämmer de själva. Ni anmodas att i förväg meddela i färdledningen.
Deltagare och deras
ansvarsområden:
Per B Ordförande
och riktkarl
Hans E B Samlar upp kön samt
tjänstgör som kassör. Broder Hans uppgift som kösamlare och därmed körande sist
i kön är ett strategiskt beslut taget av undertecknad. Risken för att han skall
försvinna ur sikte någonstans framför klungan är härmed eliminerad.
Jan H Trafikansvarig och
tillser att gällande trafikregler samt att våra egna interna d:o efterföljes.
Sonny O Sjukvårdsansvarig
i händelse av lättare skador
Arne C Se
Sonny O samt medtager första hjälpen kit. Agerar följebil
Arne H Assisterar
Putte D samt kampsångsledare
Putte D Teknisk
ansvarig för smärre reparationer
Torsten O Sekretär
med ansvar för all dokumentation samt pressansvarig
Trafikregler:
Marschhastighet beräknas till 15 km/hr. Överträdelse får
endast ske under färd norrut mellan Kulla Gunnarstorp och Domsten. Om någon
deltagare ertappas med ständig överträdelse av hastigheten är boten en runda
lämplig dryck till övriga deltagare vid målet.
FORTS…
FORTS…
Giro di Mölle forts…
Trafikregler – fortsättning
Tolkning är ej tillåten. Brott mot denna regel bestraffas
med bot enl. ovan.
Utrustning
Cykel av standardmodell (trecking för att använda ett
modernare språk), gärna med växel är att rekommendera. Vehikel av
tävlingsmodell kan också tillåtas. Dock är kravet att den i så fall utrustas
med ringklocka. OBS! En del av sträckan går på grusväg.
Hjälm – rekommenderas.
Rekommenderad klädsel: Ledig leasure. Gärna kortbyxor om
vädret så tillåter. Fotbeklädnad: Sandaler alt.lätta sommarskor. Användning av
s:k cykelskor anses icke nödvändigt.
Övrig information
Vätskekontroll kommer att upprättas under färd norrut vid
bilparkeringen i norra Domsten. Ordf. ombesörjer att lämplig dryck för detta
ändamål finns tillgängligt.
För övrigt rekommenderas att var och en medtager en flaska
vatten för eget bruk.
Ett begränsat lager av reservdelar och verktyg vid ev.
haveri medbringas av Ordföranden.
Tid är avsatt för presskonferens i samband med lunchen i
Mölle. Pressekretär Br Torsten anmodas
producera lämplig pressrelease
Startavgift
Förslagsvis ett frivilligt belopp att överlämnas till
kassören som sedan ombesörjer vidaretransferering till lämplig
organisation/stiftelse. Vem/vilka vi skall stödja bestämmes under färden.
FORTS…
FORTS. GIRO DI MÖLLE
Som traditionen bjuder (ordf egen), intages en lättare sillunch
nersköljd med sval läskande pilsner vid hamnen i Mölle innan återresan anträdes
efter samma rutt som ditresan.
Om någon br mot förmodan, skulle ha laga förfall, anmäls
detta i god tid till Ordf.
Varmt välkomna till en unik och angenäm upplevelse på
sadeln.
Per B
Ordf. Brother 2 Brother
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar