lördag 31 augusti 2013

Byns bredaste häck?

Igår var det kämpigt. Det tog 5-6timmar att få hyfs på byns kanske bredaste häck. Nu är den välformad. Den var bred som en ladgårdsdörr. Alltså , nu menar jag inte Damens som bor där, utan det är hennes häck som jag talar om...

Några "tofsar" sticker fortfarande upp i växtligheten och det krävs en rejäl stege och ett d:o verktyg för att få bort dom.

Femtiofem + är riktigt kul att jobba med. Man får allehanda uppdrag i olika miljöer hos olika personer. Alla är väldigt glada för att någon kommer och hjälper till. Det kan vara allt mellan himmel och jord. Från att skruva upp en lampa till ansning av häckar och allmänt trädgårdsarbete. Själv har jag ansat ung. 30 häckar denna sommar.

Det roligaste uppdrag hörde jag om härom sistens. Ett par som har en son på 10 år som älskar att fiska, men själva hinner dom inte med att göra det med honom. En av mina konsultkollegor har faktiskt som uppdrag att en gång i veckan sticka ner till Västhamnen och fiska med barnet.

Snacka om ett omväxlande jobb och framför allt totalt olikt ens tidigare sysselsättningar tidigare i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar