onsdag 25 mars 2009

Skruvarna på plats 24 mars

Hamstern har hamsterkinder. Marlon Brando fyllde ut sina kinder i Gudfadern.
Jag ser ut som en halv hamster eller Gudfader just nu. Efter gårdagens operation sitter de två första skruvarna på plats och det är det som syns idag. En lätt svullnad och med antydan till blåmärke. Doktorn sa att detta skulle ske så jag är förberedd.

Vad som händer under Guds blå himmel , jo den är faktiskt blå f.n., är att vi alla väntar på våren. Just nu kryper termometern knappt över nollan och en del snö är på gång så våren har fått stå tillbaka. Trots allt märker man det på ljuset. Nu blir det inte mörkt förrän runt 19.00.

Det är inte utan att det kryper i fingrar och kropp. Det är dags att våra därute och jag har börjat så lätt och ligger bra till tidsmässigt. Konstigt vore det väl annars.
Nästa vecka skall jag sondera för mitt lilla hemliga projekt i trädgården. Jag skall åka och titta på lite fontäner på en firma på Ekslingan på Väla. Det kan kanske bli till något...

Fr o m i morgon startar förberedelserna till vår lilla vårfest på lördag. Kommer gör våra närmaste vänner och vi blir 8 st. Egentligen skulle vi vilja bjuda flera, men våra utrymmen säger stopp. Det får bli vid ett senare tillfälle. De som kommer är: Putte och Annica, Hans och Jeanette, Jan och Gunnel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar