tisdag 17 september 2024

Sensommar 2

 





Nu är det höstfärger i trädgården som gäller. Det gäller att ligga rätt i tiden när det är visning.
Vädret är fortfarande soligt och varmt. Man blir liksom bättre rustad inför den gråa och kulna hösten.
Vad händer annars i den äldre mannens liv?
Ibland undrar jag varför jag håller på med bloggandet, men det är väl för att det finns ett behov av att skriva av sig. Allt som som oftast kommer jag på något som kan tas upp i bloggen, men när jag väl sitter framför tangentbordet har jag glömt vad det var som jag ville ha sagt. Åldersrelaterat säger man. Känns det igen?

Här om dagen läste jag en artikel i SvD att åldrandet sker i etapper. Första känningen kommer i fyrtioårs åldern, nästa runt 60 och den tredje när man börjar närma sig 80.
Undertecknad befinner sig i tredje fasen och har känningar. Det kan tyckas att det går lite för fort ibland, men va´fan, det få man leva med och vara glad för att man levt ett  bra socialt liv och gör fortfarande.
Man skall vara glad för att man får vara tacksam, som någon sa´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar