söndag 25 september 2022

Ut i naturen

 

I dag blev det en härlig vandringsrunda från Ålabodarna - Sundvik , upp till Glumslöv och sedan tillbaka till Ålabodarna. Nyttig motion för en gammal kropp i de stundtals branta backarna. När solen tittade fram var det riktigt varmt också. Än så länge känns det som lite sommar.

F.ö har Frun varit flitig. Nu är både fönsterbleck på hela bottenvåningen målade plus hängränna och stuprör på förrådet. Min insats i projektet blev att skrapa bort alla gammal färg. Enl. expertisen blev dock inte riktigt all färg borttagen, men jag tycker att det blev bra ändå.

På fredag är det dags för 3:e steget i den vetenskapliga undersökningen som jag har blivit uttagen till p g a min ,minst sagt, oroliga sömn. Inte helt sällan vaknar jag upp på "skyddsmadrassen" vid sidan om min säng. Om någon av er, kära läsare, har sett reklamen på TV av Ikeas sängar så kan man jämföra mig med det de kallar för propellern.


Undersökningen syfte


är att se om det finns något samband med Parkinsons.Det känns bra att man blir ordentligt undersökt! På fredag är det dags för magnetröntgen av hjärnan ( om de nu hittar den). I förra veckan låg jag över på Patienthotellet i Lund där de mätte alla typer av kroppsliga aktiviteter under sömnen. Hela jag var fullproppad med sladdar och kontakter. Dessutom videofilmades det under hela natten. Skall bli intressant att höra hur det gick.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar