onsdag 1 juni 2022

 





I dag vill jag meddela att flitens lampa har lyst över denne skånske gamle bloggare!
Vad har han då gjort? Jo!

Lämnat blodprov tidigt i morse

Tvättat bilen. Måsarna gillar att skita på vår den.

Börjat skriverierna i föreningens "Humleblad" för vilket jag är redaktör och ansvarig utgivare.

Jagat krögaren som skall fixa Logens 100 års jubileum i höst. Dock utan framgång.
Jobbat med en pp presentation för nytillkomna medlemmar i SPF Kärnan. Problem har uppstått med dessa förbaskade lösenord som skall till över allt. Man har försökt att skicka över en stor fil till mig, men jag kan inte öppna p g a felaktigt e-mail lösenord. Man kan bli tokig på alla dessa lösenord som skal till i vår digitala tillvaro. Flera lösenordsproblem har dykt upp idag, men det lämnar vi därhän nu.

Klippt gräset

Bytt glödlampor i vardagsrummets spotlights. Det får anses som tunga balansövningar för en äldre man, men nu är det gjort.

Talat med brandansvarig på Bredablick ( brf   föreningens administratör) ang våra skyddsrum. Här finns det många frågor och vi har bestämt ett möte i närtid. För info kan jag berätta att vid ett krisläge har vi 48 timmar på oss att färdigställa skyddsrummen.
Som jag ser det i dag behövs yrkesfolk till det. VVS gubbe, snickare och ev. murare. Hur lätt kan det vara i ett krisläge? Vi får se vad fackmannen säger vid vårt möte.

Jag har säkert gjort mer, men det har i så fall fallit i glömska. Jag tycker att listan är lång och imponerande ändå

Så kan ett olivträd också se ut. Står utanför Rådhuset



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar