måndag 24 juni 2019

Ett stilla pensionärsliv

Nu har undertecknad bestämt sig för att sluta med trädgårdsarbete på 55+. Kroppens signaler var många och alla pekade åt samma håll.Det är bara att lyda doktorn.

Dagen har, till stor del, tillbringats i solstolen på stranden tillsammans med ett bra korsord.
Nycklarna till diverse kunder är inlämnade till kontoret som fr.o.m. nu bara ringer mig om de behöver hjälp på kontoret eller för att handla till en gammal tant. Dock inga uppdrag hos samma kund som är återkommande. Jag vill inte binda upp mig

Kontoret har full förståelse för mitt beslut. Till en och annan kund kommer de säkert att misslyckas med att hitta ersättare, men det är inte mitt problem.

Ett av problemen jag hade var att jag kände det i sort sett omöjligt att att ta ledigt några veckor nu under sommaren. Det kändes ganska frustrerande och stressande. Alla mina kollegor har ju fullt upp själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar