lördag 25 juni 2016

Klarläggande

Vänner!

Ryktet om min död är överdrivet. Undertecknad har befunnit sig på Mallorca i en dryg vecka. Kvar där nere finns förutom mitt hjärta, min mobiltelefon och halmhatt. Den förstnämnda har dock kommit till rätta (den l¨åg kvar på rummet) och kommer att hemtransporteras av kär dotter under nästa vecka.
Hatten modell Panama, däremot, försvann i säkerhetskontrollen på flygplatsen. Undertecknad upptäckte inte detta förrän han satt ute vid gaten 5 minuter innan avgång till Köpenhamn. Då var det så dags.Den kostade bara 100kr och dessutom inte alls tillverkad av halm.
Enligt den kinesiska varudeklarationen bestod den av 100% papper. Foto kommer att visas senare.

Bara så ni vet, så kommer det att vara helt tyst från denne bloggaren och senioren under ett par dagar.
Ärligt talat, känns det ganska skönt att vara utan denna mobila devis. Ni får ringa Frun om ni vill mig något alternativt den trådbundna telefonen. Om ni har tur befinner  jag mig i hemmet just när DU ringer. Om inte, försök en annan gång.


Mer om Mallorca kommer under veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar