tisdag 11 augusti 2015

Diverse

Man tackar för alla tips ang. öppning av grillpåse. I fortsättningen skall jag dra ut snörena ur öglan och sedan bara dra. Kan det vara så enkelt? Ja, enl. en artikel i Aftonbladet som en FB vän hade vänligheten att skicka.

En tanke som slog mig häromdagen var att James Bond hade gillat att åka med Sundsbussarna. Han hade inte behövt be bartendern om "shaked but not stirred" på sin dry martini. Det räcker att ha drinken stående på bordet när båten slår back. Då blir drinken per automatik stirred. Så enkelt var det.

Slutligen vill jag gärna framhäva att man bör följa lokala traditioner när man är på resa. Själv försöker jag hålla på att inte dricka whisky före kl. 17. Häromdagen befann vi oss på annan ort och där var traditionen att inte dricka före kl. 12. Självfallet följde undertecknad den lokala traditionen utan svårigheter och mottog den erbjudna whiskyn.
I detta sammanhanget kom jag att tänka på en amerikanare ombord på MS Kungsholm då jag seglade på henne. Han drack aldrig sprit före kl. 17, varpå han visade sin klocka som bara hade femmor på urtavlan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar