lördag 25 augusti 2012

Fixardag etc.







Vissa dagar är man bara extra nöjd med. Vad sägs om dagens genomförda projekt?

Taket är sprutat mot mossa, träpanel mellan fönster på både neder- och övervåning blev målad, två rundor till tippen, lukning av rabatter kring föreningslokalen. I halvtid blev det grillad korv korv under gemytliga former. Det talades om att nästa fixardag skall bli lite mer lyxig än just grillad korv. Bindefeldt som arrangör kom upp som förslag. Kan statliga stiftelser och myndigheter så kan väl vi. Det är dock en kostnadsfråga som vi i det privata närings- och föreningslivet måste ta hänsyn till. Det behöver man tydligen inte alltid i statlig förvaltning och dess stiftelser. Politisk färg tror jag inte spelar någon större roll. Denna spenderiver och total avsaknad av förmågan att hålla sig inom rimliga gränser förekommer i alla politiska läger bland alla politiker. Dom har ju ett bra skyddsnät. Om man som politiker missköter sig, blir man generaldirektör. Skulle man sen missköta på den posten också, finns det alltid reträttplatser inom förvaltningarna där dom kan sitta av tiden med full betalning.

Helt plötsligt blev det ett politiskt inlägg av en vanlig fixardag, men jag kände ett behov av att kräka av mig lite. Det är inte så att jag generellt tycker illa om våra folkvalda, men ibland får dom skärpa sig.

Nu tror jag att det är dags att sätta sig på ryggen en stund för att vara utvilad inför kvällens måltid som blir helleflundra i någon form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar